Predavanje prof. dr. Leona Stefanije u okviru 14. Međunarodnog simpozija “Muzika u društvu” – (24.10.2024)

Predavač na 14. Međunarodnom simpoziju “Muzika u društvu” je i prof. dr. Leon Stefanija, profesor muzikologije na Fakultetu za umjetnost u Ljubljani, koji će drugog simpozijskog dana, 25. oktobra, u 17:00 sati u Gazi Husrev-begovoj biblioteci održati plenarno predavanje naslovljeno “Muzički arhetipovi: Međutonovi muzičkog istraživanja u internetskom dobu”.

“’Živimo u vremenu za koje mislim da nije glavni tok, nego mnoštvo tokova, ili čak, ako inzistirate na rijeci vremena, da smo došli do ušća, možda čak i izvan ušća do oceana koji se vraća u nebo.

—JOHN CAGE, KPFA RADIO, 1992’

Alex Ross upotrijebio je ovaj citat kao moto za posljednje poglavlje svoje knjige The Rest is Noise, historije moderne muzike. Parabola o “oceanu koji se vraća u nebo” sada je stvarnija nego ikad: prema Forbesu, do februara 2024. godine, najvažniji mediji za “potrošnju” muzike bit će streaming platforme zasnovane na cloudu, koje čine 84% ukupnog prihoda muzičke industrije. Naizgled, postoji beskrajno mnogo muzičkih stilova, što pokazuje više od 6000 “žanrovskih razlika sa Spotifyja (od 2023-11-19)” (https://everynoise.com/). Ipak, postoji samo desetak generičkih stilova iz kojih su ostali izvedeni. Postoje i milioni pjesama koje nikada nisu reproducirane na Spotifyju, zbog čega je morala biti izmišljena usluga kao što je Forgotify (https://forgotify.com/). Iako živimo u svijetu zasićenom informacijama, čini se da stvarno nedostaje osnovnih informacija o svijetu velikih podataka (big data) u muzici.

Muzički učenjaci suočavaju se s velikim pomakom fokusa prema analizi velikih podataka, posebno u internetskom dobu. Ipak, tema ima svoje korijene u jednom od središnjih etnomuzikoloških topoa analize muzičkih stilova. Prvo, izlaganje će dati historijski pregled stilske analize u muzikologiji kao koncepta koji je ušao u narative o muzici, posebice u modernom razdoblju, s fokusom na žanrove i nacionalne stilove. Drugo, račvanje koncepta muzičkog stila u postmodernosti tretirana je u njegova tri glavna narativa: kao koncept vezan uz muzičke forme i strukture, kao psihološka tipologija, i kao pragmatična kultura klikanja. Svi ovi narativi pretpostavljaju određene arhetipove ili univerzalije koje pružaju prostor za interdisciplinarno istraživanje – barem u teoriji.”

 

Leon Stefanija (1970, Ljubljana) je profesor muzikologije na Fakultetu za umjetnost u Ljubljani, a od 2008. do 2012. godine obnašao je i dužnost šefa Odsjeka za muzikologiju. Njegovi glavni istraživački interesi i nastavna područja su epistemologija istraživanja muzike, sociologija muzike i historija savremene, prvenstveno slovenske muzike od 1918. godine. Redovno sarađuje s Muzičkom akademijom u Zagrebu, Fakultetom muzičke umetnosti u Beogradu, Karl-Franzens-Universität u Grazu, Muzičkom akademijom Univerziteta u Sarajevu, te Visokom baletnom školom u Ljubljani. Dobitnik je Prešernove nagrade Fakulteta za umjetnost u Ljubljani (1995), Priznanja za nastavni i/ili istraživački rad (2012) i Odlikovanja za nauku (2018) za knjigu “Sisyphusartig schön: Porträt des Komponisten” (Beč: Hollitzer Verlag, 2018).

Predavanje je otvoreno za širu javnost.

Adresa dogadjaja: 
Gazi Husrev-begova biblioteka, Sarajevo
Galerija: 

FESTIVALI

Pod okriljem Koncertne sezone realiziraju se i festivali Majske Muzičke Svečanosti, Sonemus Fest, Sarajevo International Guitar Festival. Majske Muzičke Svečanosti Sarajevo International Guitar Festival Sonemus Fest

KONCERTI

Kroz različite forme koncerata (koncerti ansambala, cjelovečernji recitali, koncerti mješovitog karaktera) prezentiraju se svi Odsjeci akademije, te njena bogata umjetnička i koncertna aktivnost. Koncertna sezona