
U posljednjim decenijama Muzička akademija je izgubila veliki broj profesora, pripadnika starijih generacija koji su izgrađivali Akademiju kao instituciju od vlastitog i kolektivnog interesa, pridonoseći njenom statusu kao najznačajnije i najveće institucije visokog muzičkog obrazovanja u zemlji, a uglednu u inostranstvu.
Preminuli profesori nakon perioda 1992/95. su: Komadina Vojin (Karlovac, 8. XI. 1933 - Beograd, 9. II. 1997), Blum Matusja (Kiginjev, SSSR 10. I .1914 - Sarajevo, 25. III. 1998), Jeličanin Milan (Dobrljin kod Bosanskog Novog, 17. II. 1935 - Sarajevo, 12. I. 1999), Celebie Donlagie Safija (Bosanska Krupa, 30. VII. 1934 - Pariz, 21. X. 2000), Skerl Danijel (Ljubljana, 26. VIII. 1931 - Bovec, 4. V. 2002), Radan Aleksije (Sarajevo, 1. IV. 1932 - Sarajevo, 16. VI. 2002), Hauser Kurt (Vrgac, 21. XII. 1916 - Njemačka, 2003), Stanković Nedeljka (Gacko, 28. X. 1943 - Sarajevo, 12. X. 2005), Laušević Mirjana (Sarajevo, 3. IV. 1966 - 15. VII. 2007), Muranović Tarik (Prijedor, 6. XII. 1954 - Zagreb, 19. III. 2008), Ludvig Pečar Nada (Sarajevo, 12. V. 1929 - Beč, 31. III. 2008), Krajtmajer Vinko (Tuzla, 25. I. 1940 - 3. XI. 2008), Rihtman Šotrić Dunja (Sarajevo, 6. IV. 1944 - Sarajevo, 2. I. 2010), Ambrožić-Milašević Izolda (Nova Gradiška, 5. VI. 1932 - Zagreb, 17. VI. 2011), Drnda Bećir (Pljevlja, 4. I. 1937 - Sarajevo, 16. V. 2012), Sagrestano Ivo Đino (Dubrovnik, 17. VII. 1923 – Sarajevo, 1. IX. 2012), Fajdiga Marijan (Ljubljana, 1. X. 1930 - Ljubljana, 12. IX. 2012), Verunica Zdravko (Sarajevo, 19. IV. 1926 - Sarajevo, 1. VII. 2014), Medle Radoslava (Zagreb, 13. I. 1953 - Sarajevo, 17. II. 2015), Likić Rajmund (Vareš, 31. VIII. 1943 - Sarajevo, 20. III. 2015).
Evo kratkih sjećanja na preminule u posljednjim decenijama:
NEDA STANKOVIĆ
(Gacko, 28. X. 1943 – Sarajevo, 12. X. 2005)
Studij klavira je započela i završila u Sarajevu u klasi čuvenog prof. Marijana Fellera, a postdiplomski u Ljubljani u klasi Dubravke Tomšić i u školi Gnjesinih u Moskvi 1974. Od 1994. počinje njena akademska karijera na Muzičkoj akademiji u Sarajevu. Kao pijanistica često je nastupala solistički, rjeđe u kamernim ansamblima, ali je njen pedagoški rad nemjerljiv ne samo u našim bosanskohercegovačkim okvirima. Odgojila je značajan broj pijanista i bila začetnicom jedne posebne pijanističke škole u Bosni i Hercegovini koja se opredmećuje specifičnom izvedbom i njenim studentima, danas značajnim pijanistima u Bosni i Hercegovini.
NADA LUDVIG-PEČAR
(Sarajevo, 12. V. 1929 – Beč, 31. III. 2008)
Započela je muzičko školovanje 1939. kao učenica klavira u Oblasnoj muzičkoj školi. Srednju muzičku školu završava 1953, kada nastaju i njeni prvi kompozitorski radovi za klavir koje praizvodi niko drugi do njen nastavnik, čuveni hrvatski kompozitor Boris Papandopulo, koji je kratko djelovao u Sarajevu. Godine 1955. upisuje studij dirigovanja u klasi Mladena Pozajića, a zatim 1957. i kompoziciju u klasi Miroslava Špilera. Redovni i postdiplomski studij kompozicije završava 1966. na Akademiji za glasbo u Ljubljani u klasi L. M. Škerjanca. Na Muzičkoj akademiji radila je od 1969, a za redovnog profesora izabrana je 1984. U penziju odlazi 1989. Pored pedagoškog i kompozitorskog rada bila je aktivna kao pisac i koautor stručnih radova, udžbeničke literature za učenike i nastavnike muzičkog odgoja, članaka i studija u stručnoj publicistici. BIla je i članica žirija za izbor himne socijalističke Jugoslavije 1984. Prva je žena bosanskohercegovačka kompozitorica, nevelikog opusa pretežno kamernog tipa, neoklasicističke organizacije izražajnih elemenata i s izrazitom crtom lirske emocionalnosti.
VINKO KRAJTMAJER
(Tuzla, 25. I. 1940 - 3. XI. 2008)
Srednju muzičku školu i prvi stepen Rudarskog fakulteta završio je u Tuzli. Muzičko školovanje nastavio je u Sarajevu 1963. Diplomirao je teoriju i pedagogiju 1967. i etnomuzikologiju 1988. Magistrirao je na temi iz polifonije na Odsjeku za kompoziciju i dirigovanje, smjer kompozicija, a doktorirao 1995. na temi iz oblasti etnomuzikologije. Od 1968. djeluje na Muzičkoj akademiji u svojstvu honorarnog asistenta, potom u zvanju docenta na predmetu Solfeggio, a od oktobra 1995, nakon sticanja zvanja doktora muzičkih nauka, izabran je u zvanje docenta na predmetima Solfeggio i Etnomuzikologija. Bavio se etnomuzikološkim istraživanjima i objavio brojne studije i članke od kojih treba izdvojiti Missu quotidianu, prvi napis o tom obliku duhovne muzičke prakse u Bosni i Hercegovini. Naročito je važno da je u okviru etnomuzikologije kao nauke svojom doktorskom disertacijom pokrenuo šira istraživanja iz oblasti organologije, tako da danas, zahvaljujući i istraživanjima drugih istraživača, imamo prilično sigurnu mapu narodnih muzičkih instrumenata na tlu Bosne i Hercegovine. Vinko Krajtmajer je bio folklorist i funkcionalac, što znači narodski čovjek kojemu je dozvoljena šala i vic, lagodnost življenja i lucidna ozbiljnost iskustvenog uma, snalažljivog u svakom životnom trenutku i u svim životnim situacijama.
DUNJA RIHTMAN-ŠOTRIĆ
(Sarajevo, 6. IV. 1944 - Sarajevo, 2. I. 2010)
Etnomuzikologinja koja je naslijedila svoga oca Cvjetka Rihtmana i kao nastavnica na Muzičkoj akademiji i kao sljedbenica njegovih etnomuzikoloških pogleda na tradicionalnu muzičku praksu. Muzičku akademiju i postdiplomski studij u oblasti etnomuzikologije završila je u Sarajevu u klasi C. Rihtmana. Na Muzičkoj akademiji predavala je od 1972. do 1987. Objavila je niz naučnih radova vezanih za tradicijsku muziku u BiH, bila je predsjednik Saveza Udruženja folklorista Jugoslavije. Za svoj rad dobila je niz priznanja i diploma. Dužnost dekana Muzičke akademije obavljala je 1985-1986.
BEĆIR DRNDA
(Pljevlja, 4. I. 1937 – Sarajevo, 16. V. 2012)
Umjetnik, flautist i profesor od posebne važnosti za svoje kolege i za historiju muzike u Bosni i Hercegovini. On je u radnom vijeku od 45 godina izškolovao niz bosanskohercegovačkih i jugoslavenskih flautista visoko odnjegovanog flautističkog zvuka. Rođen je u Pljevljima gdje završava osnovnu školu, nižu gimnaziju i tri razreda klavira u muzičkoj školi. Klavir uči u novosnovanoj Srednjoj muzičkoj gkoli u Pljevljima 1948/49, a nastavlja u Srednjoj muzičkoj školi u Sarajevu. Flautu studira na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi čuvenog koncertanta i profesora Thea Tabake kod kojeg diplomira 1961. Usavršava se kod Jurija Doližikova na Konzervatoriju "Čajkovski" u Moskvi 1974/75. Na Muzičkoj akademiji od 1962. počinje predavati flautu i pripadajuće, a u zvanje redovnog profesora izabran je 1985. Radi do 2007. kada odlazi u penziju. Pored solističkog značajno je njegovo muziciranje u ansamblima Momus i Sarajevski barokni trio. Na repertoaru je imao brojna djela bosanskohercegovačkih kompozitora.
IVO ĐINO SAGRESTANO
(Dubrovnik, 17. VII. 1923 - Sarajevo, 1. IX. 2012)
Violinu je učio u Dubrovniku i Rimu na Akademiji „Santa Cecilija" u klasi prof. G. de Vita. Studij završava 1956. na Akademiji za glazbo u Ljubljani u klasi prof. Leona Pfajfera. Radio je na Muzičkoj akademiji kao profesor violine od 1963. do 1988. Najvažniji dio svoje umjetničke karijere ostvario je u pedagoškom radu ali i u vođenju Kamernog gudačkog orkestra pri Muzičkoj omladini Grada Sarajeva, a zatim i Sarajevskog gudačkog orkestra, koji je održao preko 100 koncerata širom Bosne i Hercegovine i inostranstva.
ZDRAVKO VERUNICA
(Sarajevo, 19. IV. 1926 – Sarajevo, 2. VI. 2014)
Srednju muzičku školu završio je 1955, a Muzičku akademiju, Teoretsko-pedagoški odsjek, s klavirom kao drugim predmetom 1959. Uporedo je studirao i kontrabas. Postidplomski studij završio je 1964. Na Muzičku akademiju u Sarajevu dolazi 1963, najprije kao asistent, zatim predavač, docent, vanredni profesor i, konačno 1984. bio je izabran u zvanje redovnog profesora, uvijek za predmete Harmonija i Harmonijska analiza. Bio je u dva mandata dekan Muzičke akademije (1976-1981), šef Teoretsko-pedagoškog odsjeka (1983) i društveno aktivan u organima i tijelima koji su u ono doba bill društveno relevantni i vrijedni životnog i radnog aktiviteta. Penzionisan je 1992. Osim pedagoškim bavio se naučno-istraživačkim radom i objavio je nekoliko udžbenika iz oblasti harmonije i značajnih studija o bosankohercegovačkoj muzici, to brojne članke o muzičkom radu Alekse Šantića, Franje Matejovskog, Ivana Demetera, zatim o prvim zapisivačima i obrađivačima bosanskohercegovačkih narodnih pjesama, muzičkim stvaraocima i prosvjetnim i kulturnim prilikama u BiH u vrijeme Austro-ugarske uprave, HPD Trebević i o muzičkom životu pod kraj turske uprave.
RADOSLAVA MEDLE
(Zagreb. 13. I. 1951 – Sarajevo, 17. II. 2015)
Završila je violinu na Srednjoj muzičkoj školi u Sarajevu u klasi Ive Đine Segrestana, studij na Muzičkoj akademiji u Sarajevu 1972, a postidplomski 1974. u klasi istog profesora. Usavršavala se u Kölnu (Njemačka) u klasi prof. Igora Ozima. Studirala je engleski jezik i filozofiju na Filozofskom fakultetu u Sarajevu. Od vremena izbora 1974, prošla je zvanja asistenta, docenta, vanrednog profesora, a 2003. redovnog profesora. Umjetnička djelatnost Radoslave Medle bila je bogata djelima svjetske muzičke literature, ali i domaćih bosanskohercegovačkih kompozitora čija je neka djela za violinu i praizvela, npr. Koncert za violinu i orkestar Vlade Miloševića. Kao solista i koncertant nastupala je na brojnim koncertima u zemlji i inostranstvu.
RAJMUND KIĆO LIKIĆ
(Vareš, 31. VIII. 1943 - Sarajevo, 20. III. 2015)
Završio je Srednju muzičku školu u Sarajevu 1963, glavni predmet klarinet u klasi prof. Radana Aleksija. Kod istog profesora diplomira na Muzičkoj akademiji 1967, a postdiplomski studij 1979. Na Muzičkoj akademiji počinje raditi kao asistent od 1971. U zvanje redovnog profesora biran je 1997. Bio je jedan od suosnivača ansambala za novu muziku MOMUS i MASMANTRA. Izveo je preko 100 kompozicija 60-ak stranih i domaćih kompozitora, od toga čak 11 koncerata za klarinet i orkestar s orkestrima RTVS, SF, Simfonijskim orkestrom iz Niša i Simfonijskim orkestrom iz Mostara.