Recital pijaniste Nadira Hošića pod okriljem 14. “Majskih muzičkih svečanosti” (16. 6. 2021.)

Recital pijaniste Nadira Hošića pod okriljem 14. “Majskih muzičkih svečanosti”

 

Pod okriljem ovogodišnjeg izdanja festivala “Majske muzičke svečanosti” solističkim recitalom će se predstaviti mladi pijanista Nadir Hošić, student II ciklusa studija na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu u klasi prof. mr. Dragana Opančića i ass. mr. Zlatana Božute. Program koncerta, koji će se održati u srijedu, 16. juna 2021. godine, u 19 sati u Koncertnoj sali “Cvjetko Rihtman” (Sala Srednje muzičke škole), obuhvatit će stilski raznolik i interpretativno izazovan repertoar.

Recital će početi izvedbom Koncerta BWV 974 u d molu (1715) Johanna Sebastiana Bacha (1685-1750), koji predstavlja transkripciju Koncerta za obou S D935 Alessandra Marcella (1673-1747). Ovo djelo, etablirano u pijanističkom repertoaru, spada u niz Bachovih aranžmana koncerata venecijanskih baroknih kompozitora priređenih za izvedbu na čembalu i orguljama. Trostavačni formalni uzus baroknog koncerta ogleda se u smjeni kontrastnih stavova, koji su, uslovljeni promjenama karaktera i tempa, postavljeni u “brz-lagan-brz” relaciju. Iako su zadržani elementi arioznosti prvog dijela, liričnosti srednjeg i motoričnosti završnog, Bach je Marcellovu istaknutu melodioznost obogatio specifičnim ornamentiranjem. Osim toga, komunikacija solista – orkestar, ključni princip koncertantnosti, u aranžmanu za čembalo preslikana je kroz komplementarnost dionica koje grade slojevitu i uravnoteženu fakturu svojstvenu Bachovom opusu.

Repertoar će obuhvatiti i “Pour le piano” L. 95 (1901) jedno od prekretničkih djela u stvaralačkom razvoju utemeljitelja muzičkog impresionizma Claude Debussya (1862-1918). Iako u strukturnom smislu, kroz tri stava različita po temperamentu, preuzima principe barokne svite, koja je djelimično poslužila kao formalni okvir, ovu kompoziciju Debussy je iskoristio kao prostor za istraživanje izražajnih mogućnosti klavira. Energični “Prélude”, elegantna i poetična “Sarabande” i virtuozna “Toccata” predstavljaju svojevrsnu “sonornu igru” gdje se reflektuje specifičan tretman koloraturnih, ali i akustičkih svojstava zvuka, što predstavlja osnov za prepoznatljivu “debisijevsku” impresionističku atmosferičnost.

Koncert će biti zaokružen interpretacijom Sonate op. 82, br. 6 u A duru Sergeja Prokofjeva (1891-1953) koja je nastala 1940. godine kao prva od tri “ratne” sonate. Ovaj epitet trilogija je dobila zbog napetosti i interpretativne rastrzanosti iz čega se iščitava aluzija na zlo režimskih okova u tadašnjoj Rusiji i globalne političke tenzije tog doba. Kroz četiri stava, unutar kojih se smjenjuju siloviti dijelovi gradirani do “histeričnosti”, trenuci nešto suptilnijeg i plesnog prizvuka kao protuteža, te skercozno-humoristički momenti, Prokofjev gradi specifičnu dramaturgiju sonatne forme. Dinamičnosti i ekspresivnosti doprinosi upotreba specifičnog pijanističkog vokabulara kojim se povremeno dostiže orkestarska zvučna dimenzija.

Shodno epidemiološkim mjerama i naredbama nadležnih institucija, broj posjetilaca će biti ograničen. Ulaz na koncert je besplatan uz obaveznu rezervaciju koju je moguće izvršiti telefonom na 062 204 906 ili e-mailom: koncertna.sezona@mas.unsa.ba. S obzirom na pomenuta ograničenja, ovaj događaj moći će se pratiti uživo putem zvaničnog YouTube kanala Koncertna sezona MAS.

Adresa dogadjaja: 
Koncertna dvorana „Cvjetko Rihtman“ (Sala Srednje muzičke škole Sarajevo)
Galerija: 

FESTIVALI

Pod okriljem Koncertne sezone realiziraju se i festivali Majske Muzičke Svečanosti, Sonemus Fest, Sarajevo International Guitar Festival. Majske Muzičke Svečanosti Sarajevo International Guitar Festival Sonemus Fest

KONCERTI

Kroz različite forme koncerata (koncerti ansambala, cjelovečernji recitali, koncerti mješovitog karaktera) prezentiraju se svi Odsjeci akademije, te njena bogata umjetnička i koncertna aktivnost. Koncertna sezona