
PROFESORI EMERITUSI MUZIČKE AKADEMIJE UNIVERZITETA U SARAJEVU: Mr. Paša Gackić |
Mr. Paša Gackić, redovni profesor u penziji (Sarajevo, 30. 07. 1947. - 05.06.2022.). Nakon završene Osnovne škole, završila je Srednju muzičku školu u Sarajevu na odsjecima za Solo pjevanje i Teoretsko-nastavnom odsjeku (1968.). Te godine se upisuje na Muzičku akademiju u Sarajevu na Odsjek za solo pjevanje u klasi red. prof. Brune Špiler i diplomira ocjenom 10 (1973.). Iste godine kao stipendistica Republičke zajednice za kulturu, upisuje postdiplomski studij: Koncertni i Operski smjer na Muzičkoj akademiji u Sarajevu kod red. prof. Brune Špiler i završava oba smjera s najvišom ocjenom 10.
Umjetnička djelatnost mr. Paše Gackić počinje u toku studija Solo pjevanja nastupima na javnim produkcijama (1971. godine), poluvečernjim koncertima, cjelovečernjim programima (1972. i 1973. godine), koncertima pod nazivom „Veče mladih umjetnika“, „Nove nade“ (1973.), kao i na brojnim koncertima u organizaciji Muzičke omladine BiH (Zenica, Mostar, Tuzla, Banja Luka, ...).
Kao student IV godine debitirala je na sceni Opere Narodnog pozorišta u Sarajevu u zahtjevnoj ulozi Micaële u operi „CARMEN“ G. Bizeta, pod ravnanjem maestra Ivana Štajcera. U istoj opernoj kući 1973. godine dobiva angažman kao stalni član ansambla – solista gdje ostaje sve do 1993. godine (20 godina) i ostvaruje niz vodećih uloga: Micaëla (Carmen - G. Bizet), Mimì (La Boheme - G. Puccini), Cio-Cio San (Madama Butterfly - G. Puccini), Mařenka (Prodana nevjesta – B. Smetana), Grofica i Cherubino (Figarov pir - W. A. Mozart), Leonora (Trubadur - G. Verdi), Liù (Turandot - G. Puccini), Đula (Ero s onoga svijeta - J. Gotovac), Mačak (Mačak u čizmama - K. Trailesku) i mnoge druge. Pored zadataka kao soliste Opere NPS radila je i kao vokalni pedagog Hora Sarajevske opere (tri godine), a nakon rata (1995.) kontinuirano je do pred mirovinu bila vokalni pedagog solista Opere Narodnog pozorišta u Sarajevu. Kao koncertni solista njegujući lied, impresionističku i avangardnu muziku i kao operni solista nastupala je širom Bosne i Hercegovine, u brojnim festivalskim i kulturnim centrima bivše Jugoslavije kao što su „Sarajevska zima“, „Splitsko ljeto“, „Ohridsko ljeto“,
„Arena Pula“, „Ljubljana festival“, „SNG Ljubljana“, „HNK Zagreb“, „Dani muzike“ u Budvi,
„Majske operne večeri“ (Skoplje), zatim „Festival sakralne muzike“ u Fesu (Maroko), „Dani kulture BiH u Austriji“ (Beč i Linz), „Mjesec BiH u Češkoj“ (Prag, Český Krumlov, Polička, Hradec Králové i Kutná Hora) uz Sarajevsku filharmoniju, Simfonijski orkestar RTVSA, Makedonsku filharmoniju, ansambl MOMUS, Duhački orkestar BiH, Kamerni orkestar RTVBiH, Sarajevski gudački orkestar, Sarajevski barokni trio, pod ravnanjem dirigenata poput Ivana Štajcera, Milana Jeličanina, Marijana Fajdige, Teodora Romanića, Miroslava Homena, Fimče Muratovskog, Julija Marića, Ion Iancua i drugih. Za Arhiv BHRTV snimila je oko 130 minuta klasične muzike za solo sopran sa djelima A. Vivaldija, G. B. Pergolesija, Ch. W. Glucka, W. A. Mozarta, G. Verdija, B. Smetane, J. Brahmsa, G. Puccinija, P. Konjovića, M. Špilera, M. Prebande, B. Bjelinskog, E. Cossetta i dr.
9.12.1993. zajedno s Amilom Bakšić, Gertrudom Munitić, Dušanom Bugarinom, Mladenom Urlićem i Duhačkim orkestrom BiH, u svojoj matičnoj kući nastupa na Svečanom novogodišnjem koncertu kojim, u opsjednutom Sarajevu, Narodno pozorište otvara vrata ljubiteljima opere i baleta.
U toku studija pokazuje veliki afinitet za pedagogiju te odmah po završetku studija postaje asistent u klasi red. prof. Brune Špiler gdje je i radila od 1974. – 1979. godine na Odsjeku za solo pjevanje Muzičke akademije u Sarajevu. Brojnim nastupima na koncertnom i opernom podiju, asistentskim stažom na Muzičkoj akademiji u Sarajevu, dragocjenim pedagoškim iskustvom ostvarenim radom pod mentorstvom našeg renomiranog pedagoga solo pjevanja red. prof. Brune Špiler, mr. Paša Gackić 1990. godine biva imenovana u nastavno-umjetničko zvanje docent na Muzičkoj akademiji u Sarajevu za predmete Solo pjevanje, Metodika nastave solo pjevanja (od 1992.) i Osnovi vokalne tehnike. U tom periodu napisala je skriptu pod naslovom: Osnovi vokalne tehnike. 1997. godine izabrana je u zvanje vanrednog profesora, a 2003. redovnog, gdje ostaje sve do umirovljenja 30.09.2017. Gotovo punih 25 godina bila je šefica Odsjeka za solo pjevanje na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu.
Od 1995. – 1999. godine, u presudnom periodu i najtežim godinama života i postojanja Sarajevske opere, bila je direktor Opere i Baleta Narodnog pozorišta u Sarajevu kada s punim elanom i kolektivnom energijom na scenu postavlja operne naslove tzv. željeznog repertoara („Tosca“, „Trubadur“, „Cavalleria rusticana“ i druge). Prvu poslijeratnu opernu predstavu u Sarajevu izveli su njeni studenti 9.04.1996. godine – W. A. Mozart: „Bastien und Bastienne“: sopranistica Adema Pljevljak (III godina), mezzosopranistica Mirela Kovač (II godina) i bas Denis Isaković (III godina).
Iz njene klase izašao je niz uspješnih, afirmiranih opernih i koncertnih umjetnika, kao i vokalnih pedagoga. Većina njih danas čini temeljne solističke snage Sarajevske opere i bosanskohercegovačke operne umjetnosti. To su: Adema Pljevljak-Krehić, Aida Čorbadžić, Denis Isaković, Leonardo Šarić, Melisa Hajrulahović, Dajana Kačar-Šegvić, Zana Staniškovska. Među njima je bila i prerano preminula Sanela Redžepagić. Spomenimo i Sinišu Štorka koji je danas solista Zagrebačke opere i Aleksandra Dragojevića koji nastupa kao solista u opernim produkcijama u Americi. Dijelom akademskog školovanja kod mr. Paše Gackić učili su i Vedrana Šimić, Ivan Šarić, Amir Saračević, Berislav Puškarić, Violeta Srećković. Na Odsjeku za solo pjevanje na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu danas predaju studenti iz klase mr. Paše Gackić: van. prof. mr. Adema Pljevljak-Krehić i doc. Vedrana Šimić – Oblast solo pjevanje. Na Akademiji scenskih umjetnosti Univerziteta u Sarajevu danas predaju red. prof. Ana Babić i van. prof. Lejla Jusić – predmet Glas.
Za svoj umjetnički i pedagoški rad dobila je niz značajnih nagrada i priznanja poput Nagrade Udruženja mladih umjetnika BiH 1980., Priznanje Ministarstva obrazovanja, nauke, kulture i sporta FBiH za širenje muzičke kulture 1997., Zlatna plaketa na izboru Žena godine u oblasti kulture 1998., „Zlatna grančica“ na izboru Žena godine u oblasti umjetnosti 2000., Zahvalnica Odbora za obilježavanje 50 godina rada Baleta Narodnog pozorišta Sarajevo 2000., Priznanje Udruženja muzičkih pedagoga u FBiH 2006., Zlatna plaketa Muzičke akademije u Sarajevu za izuzetan doprinos razvoju Muzičke akademije, muzičke umjetnosti, nauke i pedagogije u BiH, povodom 50 godina djelovanja 2006., također i Nagradu Univerziteta u Sarajevu za najuspješnijeg profesora u akademskoj 2008/09. godini koju joj je dodijelio Senat Univerziteta u Sarajevu.
UMJETNIČKI DOPRINOS KOJIM JE JAVNO AFIRMIRALA SVOJU UMJETNIČKU OBLAST – UMJETNIČKA DJELATNOST -
JAVNO PREDSTAVLJENI OBLICI UMJETNIČKOG STVARALAŠTVA KOJI SU ZNAČAJNO DOPRINIJELI RAZVOJU KULTURE I UMJETNOSTI.
Od 1973. do 1993. solista Opere Narodnog pozorišta u Sarajevu. Ostvarene operne uloge:
Cherubino (Figarov pir), W. A. Mozart – NPS, gostovanja: HNK Zagreb, Splitsko ljeto, Festival Ljubljana (Križanke) dirigent: Teodor Romanić
Koncertna djelatnost:
Poluvečernji program na Muzičkoj akademiji u Sarajevu (1971.)
Snimljena djela za Arhiv BHRTV - cca 130 minuta trajanja:
Studijska:
MGT. 15104. Ozbiljna muzika
Giacomo Puccini : Arija Liù iz opere ''TURANDOT'' - 2,15
Giuseppe Verdi: Arija Amelije iz opere ''BAL POD MASKAMA'' - 3,55 Paša Gackić – sopran, Izolda Ambrodžić-Milašević - klavir
Maraus - Tvrtković 18.04.1973.
MGT. 15746. Ozbiljna muzika
G. B. Pergolesi: ''Per queste amare lacrime'' - 4.01
C. F. Cesarini: ''Arija i recitativ Lacrine'' - 6.26 Paša Gackić – sopran, Mladen Pozajić – klavir Svirkov - Kosović 26.03.1974.
MGT. 15747. Ozbiljna muzika
Claude Debussy: ciklus ''Zaboravljene pjesme“ (Ariettes oubliees) - 8.36 Paša Gackić - sopran, Mladen Pozajić – klavir
Svirkov - Kosović 26.03.1974.
MGT.15748. Ozbiljna muzika
Petar Konjović: ''Šanson''- solo pjesma - 2.33
Anton Lajović: ''Mjesec v izbi'' - solo pjesma - 2.33 Paša Gackić - sopran, Mladen Pozajić - klavir Svirkov - Kosović 29.03.1974.
MGT. 15749. Ozbiljna muzika
Johannes Brahms: ''Smrt je hladna noć'' - 2.48 Johannes Brahms: ''Družina'' - 2.41
Giuseppe Verdi: arija Amelije iz opere ''BAL POD MASKAMA'' - 4.07 Paša Gackić - sopran, Mladen Pozajić - klavir
Svirkov - Kosović 29.03.1974.
MGT. 3647. Produkcija RTSA.
Miroslav Špiler: „Tri pjesme“ za visoki glas i klavir na tekstove
F. G. LORKE (posvećeno Ljiljani Molnar-Talajić)
„Omega - pjesma za mrtve“ - 2,25.
„Memento“ - 0,57.
„Zašlo je sunce“ - 3,37.
Paša Gackić – sopran, Višnja Zekić-Verunica - klavir OZBILJNA MUZIKA. 30.12.1975.
Pokrajčić - Marković. Redakcija.
MGT. 17396. Ozbiljna muzika
A. Vivaldi: recitativ i arija ''O di tua man mi svena'' - 7.20
A. Vivaldi: recitativ i arija ''Ingrata si mi svena'' - 4.04
Paša Gackić - sopran i Simfonijski orkestar RTVS, Julijo Marić – dirigent
Tvrtković - Popović 20.05.1976.
MGT. 20133. Ozbiljna muzika
M.Špiler: ''Dialog za glas i violinu'' - 5.05 Paša Gackić – sopran, R. Medle - violina
M. Prebanda: „Azemina'' - 2.55
M. Prebanda: ''Niz bašču'' - 2.30
Paša Gackić - sopran, Višnja Zekić - klavir Rukavina - Pokrajčić 14.03.1979.
MGT. 19484. Ozbiljna muzika J.Brahms: Pjesme za glas i klavir - 10,50
''Lijepa istina koju sam ti posvetio'' - 1,51
''Smrt, to je hladna noć'' - 2,38
''Stara ljubav'' - 3,05
''Sve dublje tonem ja u san'' - 3,15
Paša Gackić, - sopran, Višnja Zekić - klavir Mezet - Pokrajčić 25.02.1980.
MGT. 20811. Ozbiljna muzika
Emil Cossetto: ''Prkosna balada“ - 3.15
Silvije Bombardeli: ''Tugovanje majke nad sinom orlom'' - 6,14 Paša Gackić – sopran, Višnja Zekić - klavir
Mezet - Pokrajčić 18.03.1980.
MGT. 20812. Ozbiljna muzika
Prebanda: ''Dvije pjesme za glas i klavir'' - 6,37 Paša Gackić – sopran, Višnja Zekić - klavir Mezet - Pokrajčić 18.03.1980.
MGT. 20813. Ozbiljna muzika
Bruno Bjelinski: Tri pjesme za glas i klavir, ciklus ''BEZIMENA'':
„Brat“ - 2,51
„Susret“ - 2,34
„Strah“ - 2,32
Paša Gackić – sopran, Višnja Zekić - klavir Mezet - Pokrajčić 18.03.1980.
MGT. 867. Produkcija RTSA
Bedřich Smetana: Arija Marženke opere „PRODANA NEVJESTA“ - 4,02
Wofgang Amadeus Mozart: Arija Cherubina iz opere „FIGAROVA ŽENIDBA“ - 2,28 Paša Gackić - sopran i Simfonijski orkestar RTSA
Marijan Fajdiga – dirigent OZBILJNA MUZIKA. 19.10.1981
Tvrtković - Pokrajčić. Redakcija.
MGT. 872. Produkcija RTSA.
Wolfgang Amadeus Mozart: Arija Cherubina iz opere „FIGAROVA ŽENIDBA“ - 2,43 Giacomo Puccini: Arija Butterfly iz opere „MADAMA BUTTERFLY“ - 2,07.
Paša Gackić - sopran i Simfonijski orkestar RTSA Marijan Fajdiga - dirigent
OZBILJNA MUZIKA. 19.10.1981.
Tvrtković - Popović. Redakcija.
MGT. 25035.Ozbiljna muzika
Antonio Vivaldi: ''BEATUS VIR'' – 8,56 Sarajevski kamerni hor i orkestar
Solisti: Paša Gackić - sopran, Amila Bakšić - sopran Sonja Milenković - mezzosopran
Andrija Pavlič - dirigent
Tvrtković - Skenderović 14.03.1989.
MGT. 25334. Ozbiljna muzika
J. Brahms: ''Tebi poklonih ovo drvo'' - 2,05
G. Verdi: Arija Amelije iz opere ''BAL POD MASKAMA'' - 4,40 Paša Gackić – sopran, Višnja Zekić - klavir
Nada Lukić, septembar 1989.
MGT. 26757. Ozbiljna muzika
Ch. W. Gluck: ''Che faro senza Euridice'', arija Orfeja iz opere „Orfej i Euridika“ -4,06 Giovanni Martini: ''Plaisir d'amour'' - 3 ,54
Claudio Monteverdi: ''Lasciate mi morire'' - 1,36 Alessandro Stradella: ''Pietà Signore'' - 7,52
Sve izvodi kamerni orkestar RTV BiH, solista Paša Gackić - sopran Milan Jeličanin – dirigent
Marković – Knežević - Jurjević 6.04.1994.
MGT. 27022. Ozbiljna muzika Milan Prebanda: ''Azemina'' - 2,54 Milan Prebanda: ''U buri'' - 3,45
Paša Gackić - sopran uz Kamerni orkestar RTV BiH, Rešad Arnautović - dirigent Kosović – Knežević – Marković 27.01.1994.
Uživo:
MGT. 27090. Ozbiljna muzika
RAMAZANSKI KONCERT ODRŽAN U NARODNOM POZORIŠTU SARAJEVO 29.01.1995.
M.Prebanda: ''Azemina'' - 3.18 M.Prebanda: ''U buri'' - 4.09
Paša Gackić - sopran i Kamerni orkestar RTV BiH Paša Gackić - sopran i Kamerni orkestar RTV BIH Rešad Arnautović – dirigent
29.01.1995. J. Jurjević
MGT.27636.Ozbiljna muzika
SVEČANI KONCERT SIMFONIJSKOG ORKESTRA RTV BiH
SA OTVARANJA FESTIVALA DUHOVNE MUZIKE U FESU - MAROKO 25.05.1996.
Antonio Vivaldi: ''BEATUS VIR'' - 8,56
Amila Bakšić - sopran i Paša Gackić - sopran, Martina Gojčeta – mezzosopran, hor ''Gaudeamus'' i Orkestar RTV, Rešad Arnautović - dirigent
Eva - Francuska 25.05.1996.
Izvadci iz kritika:
Koncertna arija: AH! PERFIDO, L. van Beethoven
„... Paša Gackić je pjevala uz pratnju orkestra ariju „Ah! Perfido“ L. van Beethovena, veoma teško i kompleksno djelo koje pred izvođača stavlja veoma velike zahtjeve i koje se obično nalaze u programima pjevača u njihovom zrelom dobu. No, Paša Gackić, iako tek na početku svoje pjevačke karijere, uspjela je da potpuno svlada ovo djelo i da pri tome pokaže da posjeduje glas velikog volumena i sjajne zvučnosti, izjednačen u svim registrima i čisto intonirano, te da je rješavanje gotovo svih tehničkih problema već ostavila iza sebe...“
ODJEK, Sarajevo (25.05.1973., Višnja Zekić-Verunica)
Uloga: Mačak, opera MAČAK U ČIZMAMA, K. Trailesku – Narodno pozorište Sarajevo
„... izvođači s mladom protagonistkinjom Pašom Gackić, vrlo su ozbiljno prišli svom poslu. Muzikalna, ambiciozna, sa lijepo obojenim glasom, vrlo pokretna na sceni, Gackićeva je dala lijepu i, vjerovatno, djeci blisku kreaciju mudrog mačka koji svog gospodara spasava iz najtežih i najzamršenijih situacija. Ona je pažljivo slijedila rediteljevu misao o scenskom liku glavnog junaka i u ovom trenutku kao da je izašla iz početničkih šablona...“
OSLOBOĐENJE, Sarajevo (26.02.1975., Divna Pervan)
Arija Amelije iz opere „Bal pod maskama“, G. Verdija – Majske operne večeri Skoplje
„Prijatno iznenaduvanje“, svjedoči o uspjehu Paše Gackić, mlade članice Sarajevske opere, na Majskim operskim večerima u Skoplju. U tekstu dalje piše da je, prema ocjeni muzičkih stručnjaka i publike u Univerzalnoj dvorani u Skoplju, Paša Gackić ostvarila najznačajniju kreaciju i svojim nastupom, pjevajući ariju Amelije iz opere „Bal pod maskama“, podigla nivo ovogodišnje smotre. Također konstatuje da je ona bez sumnje ime koje treba upamtiti, koje nagovještava izrazitu pjevačku ličnost. Neznana od ranije, iako za sobom ima tri godine staža kao solistkinja Opere, ona je samo kroz jednu izvrsno interpretiranu ariju, svojim svježim, školovanim i nadasve sigurnim glasom i osjećajem pobrala sve simpatije auditorijuma.
NOVA MAKEDONIJA, Skoplje (1.08.1977., Ljubomir Branđolica)
Arija Amelije iz opere „Bal pod maskama“, G. Verdija – Majske operne večeri Skoplje
„...Nagovještaj izrazite ličnosti – Paša Gackić...“
BORBA, Beograd (1.08.1977., S. Paškovski)
Uloga: Liù, opera TURANDOT, G. Puccini – Narodno pozorište Sarajevo
„Časno ispunjeno obećanje“
„... Lirska uloga Liù dala je lijepu šansu dvjema mladim umjetnicama... Paša Gackić je u svoju interpretaciju unijela pravu dozu topline i kultivisano i brižno nijansirajući frazu, donijela jedno značajno ostvarenje u svojoj dosadašnjoj karijeri...“
OSLOBOĐENJE, Sarajevo (24.01.1981., Divna Pervan)
Uloga: Liù, opera TURANDOT, G. Puccini – Narodno pozorište Sarajevo
„Sjajni Turandot“
„... Naslovni lik je kreirala prvakinja Sarajevske opere Radmila Todorovska ponevši tu nadasve tešku partiju i scenski, a pogotovo glasovno briljantno. U tumačenju uloge Princa Kalafa tenor Sead Buljubašić također je bio uspešan, posebno u visinama, dok će se o sopranistici Paši Gackić koja je pjevala Liu sigurno još mnogo čuti, jer ima izvrstan glasovni materijal...“
VEČERNJE NOVOSTI, Beograd (15.02.1981., Dragan Lisac)
Liù, opera TURANDOT, G. Puccini – Narodno pozorište Sarajevo
„... Tenoru Seadu Buljubašiću koji je pjevao Calafa glas je najbolje zvučao u visinama, dok je Paša Gackić ugodno iznenadila kao Liu. To je pjevačica sjajnih glasovnih mogućnosti i vjerovatno će imati lijepih rezultata u budućnosti...“
VJESNIK, Zagreb (18.02.1981., Dragan Lisac)
Liù, opera TURANDOT, G. Puccini – Narodno pozorište Sarajevo
„... Mlada sopranistka Paša Gackić je prijetno prenesetila v vlogi sužkinje Liu. To je pevka sijajnih glasovnih sposobnosti in jo verjetno kao še lepi uspehi...“
DELO, Ljubljana (21.02.1981., Dragan Lisac)
Uloga Micaëla, opera CARMEN, J. Bizet – Narodno pozorište Sarajevo
„... Još jedan ženski lik dominirao je scenom. To je suptilna Mikaela koja je svakom svojom pojavom budila oduševljenje kod slušalaca. Jer, u ovoj ulozi Paša Gackić ponudila nam je sve što odlikuje jednog odličnog pjevača: prekrasnu boju glasa, besprijekornu vokalnu tehniku, izjednačenost svih laga, a uz to funkcionalnu glumu...“
SARAJEVSKE NOVINE, Sarajevo (1.12.1981., Z. Rudež)
Prof. mr. Paša Gackić u žirijima takmičenja:
Paša Gackić – predsjednik
Paša Gackić – predsjednik
Paša Gackić – predsjednik.
KRETANJE U SLUŽBI
Od 1974. do 1979. – asistent red. prof. Brune Špiler na Odsjeku za solo pjevanje Muzičke akademije u Sarajevu, najprije kao asistent-pripravnik, a zatim kao asistent do pola radnog vremena za predmete Solo pjevanje i Osnovi vokalne tehnike. U tom statusu radila je sa studentima Odsjeka za solo pjevanje, zatim studentima Teoretsko-nastavnog odsjeka i studentima Odsjeka za dirigovanje (u Sarajevu i Tuzli).
Od 1990. do 1997. – docent na Odsjeku za solo pjevanje Muzičke akademije u Sarajevu za predmete Solo pjevanje, Metodika nastave solo pjevanja (od 1992.) i Osnovi vokalne tehnike.
Od 1997. do 2003. – vanredni profesor na Odsjeku za solo pjevanje Muzičke akademije u Sarajevu za predmete Solo pjevanje, Metodika nastave solo pjevanja i Osnovi vokalne tehnike.
Od 2003. do 2017. – redovni profesor na Odsjeku za solo pjevanje Muzičke akademije u Sarajevu za predmete Solo pjevanje, Metodika nastave solo pjevanja i Osnovi vokalne tehnike.
Od 1993. do 2017. – šefica Odsjeka za solo pjevanje na Muzičkoj akademiji u Sarajevu.
UMJETNIČKO-NASTAVNI PODMLADAK
Muzička akademija Univerziteta u Sarajevu, Odsjek za solo pjevanje, predmeti: Solo pjevanje, Metodika nastave solo pjevanja i Osnovi vokalne tehnike:
Akademija scenskih umjetnosti Univerziteta u Sarajevu, predmet: Glas:
STUDENTI iz klase prof. mr. PAŠE GACKIĆ – UMJETNIČKI I PEDAGOŠKI PODMLADAK
U klasi prof. mr. Paše Gackić diplomirao je ukupno 21 student, a magistrirao 1. Od toga su mnogi ostvarili značajne solističke karijere i dali svoj doprinos kulturi i umjetnosti Bosne i Hercegovine i regije. Također, nekolicina njih se bavi i pedagoškom djelatnošću na Univerzitetu u Sarajevu i Srednjim muzičkim školama u Bosni i Hercegovini.
NAGRADE I PRIZNANJA
Za svoj umjetnički i pedagoški rad dobila je niz značajnih nagrada i priznanja:
Zlatna plaketa Muzičke akademije u Sarajevu za izuzetan doprinos razvoju Muzičke akademije, muzičke umjetnosti, nauke i pedagogije u BiH, povodom 50 godina djelovanja 2006.;
Nagradu Univerziteta u Sarajevu za najuspješnijeg profesora u akademskoj 2008/09. godini koju joj je dodijelio Senat Univerziteta u Sarajevu.
DRUŠTVENA DJELATNOST
I na polju društvenog angažmana prof. mr. Paša Gackić je razvila znatnu aktivnost, obavljajući u Narodnom pozorištu u Sarajevu niz zaduženja:
zamjenik predsjednika Savjeta radne jedinice Opere i Baleta;
član Savjeta Narodnog pozorišta;
član Komisije za ocjenu kvalitete ostvarenog umjetničkog zadatka solista Opere;
zamjenik predsjednika Zbora radnih ljudi Opere i Baleta;
predsjednik komisije za izradu Pravilnika o LD;
član Umjetničkog savjeta radne jedinice Opere i Baleta (1987./1988.);
od 5.05.1995. do 31.12.1999. godine, prof. mr. Paša Gackić je djelovala kao direktor Sarajevske opere;
predsjednik Umjetničkog savjeta Narodnog pozorišta Sarajevo (od 13.06.2006. do novembra 2015.).
predsjednik upravnog odbora JU “SARAJEVO ART” (2005. – 2009.)
Član UO Sarajevske filharmonije (1997. – 2001.)
Član Udruženja muzičkih pedagoga Bosne i Hercegovine