Uspješno promovisana monografija "Ženski identiteti u muzičkom životu austrougarskog Sarajeva" autorice dr. Lane Paćuka (5. 11. 2019.)

Uspješno promovisana monografija Ženski identiteti u muzičkom životu austrougarskog Sarajeva autorice dr. Lane Paćuka 

Za sarajevsku javnost sinoć je u prostorijama Bošnjačkog instituta - Fondacije Adila Zulfikarpašića upriličena promocija knjige pod naslovom Ženski identiteti u muzičkom životu austrougarskog Sarajeva istaknute bosanskohercegovačke muzikologinje dr. Lane Paćuka. Riječ je o naučnoj monografiji čiji je tematski fokus usmjeren na ulogu i značaj žena koje su izvršile snažan uticaj na razvoj muzičkog života Sarajeva naslovljenog perioda, a u njenoj promociji su pored autorice sudjelovale i priznate stručnjakinje iz domena muzikologije i etnomuzikologije dr.  Fatima Hadžić, dr.  Jasmina Talam i dr. Tamara Karača Beljak, koja je i moderirala događaj.

Djelo Ženski identiteti  u muzičkom životu austrougarskog Sarajeva predstavlja rezultat vrlo studioznog i sistematičnog istraživanja iz oblasti historijske muzikologije koje počiva na impozantnom broju arhivskih dokumenata pohranjenih u arhivima BiH, Hrvatske, Srbije, Austrije, Mađarske, online arhivskim fondovima, te periodici. Prisutni su imali priliku da se upoznaju sa sadržajnom koncepcijom djela, ciljem i okvirima istraživanja na kojem počiva, ali i da poslušaju veoma iscrpan i informativan izvod iz recenzije. Autorica ističe da, iako je prvenstveno namijenjena užoj naučnoj odnosno akademskoj javnosti, monografija može biti veoma atraktivno i korisno štivo i za sve one koji gaje interesovanje za kulturnu historiju Bosne i Hercegovine. Večer je zaokružena muzičkom numerom koju je na opće zadovoljstvo prisutnih na klaviru interpretirala  prof. Maja Ačkar Zlatarević, a riječ je o djelu Osmanska mazurka Milene Mrazović Preindlsberger, kompozitorice i pijanistkinje čiji se muzički angažman vezuje upravo za period austrougarske okupacije.

Autorica knjige dr. Lana Paćuka pripada mlađoj generaciji bosanskohercegovačkih muzikologa i do sada je objavila preko 20 naučno-istraživačkih radova izloženih na simpozijima i naučnim konferencijama diljem BiH, Hrvatske, Srbije, Slovenije, Austrije, Mađarske i Češke. Godine 2014. imenovana je za glavnu i odgovornu urednicu časopisa za muzičku kulturu Muzika, jedinog indeksiranog muzikološkog časopisa u BiH, a od 2018. godine priključila se i uredničkom odboru časopisa INSAM (Journal of Contemporary Music, Art and Technology). U periodu od 2016. do 2017. godine obnašala je dužnost Prodekanese za koncertnu djelatnost Muzičke akademije Univerziteta u Sarajevu, dok  trenutno djeluje kao profesorica i šefica Odsjeka za muzikologiju i etnomuzikologiju pomenute visokoobrazovne institucije. 

Večer promocije je protekla u prijatnoj atmosferi čemu je doprinijela elokventna i dobro osmišljena prezentacija, efektno odabran muzički momenat, ali i vidno interesovanje publike te izvanredna posjećenost, što za svakog autora predstavlja posebno priznanje njegovom djelu. Monografija je izdata pod izdavačkim okriljem Muzičke akademije Univerziteta u Sarajevu, a njeno publiciranje su podržali Austrijski kulturni forum i Porsche BiH. 

Piše: Emina Vrpčić

Adresa dogadjaja: 
Bošnjački institut - Fondacija Adila Zulfikarpašića
Galerija: 

FESTIVALI

Pod okriljem Koncertne sezone realiziraju se i festivali Majske Muzičke Svečanosti, Sonemus Fest, Sarajevo International Guitar Festival. Majske Muzičke Svečanosti Sarajevo International Guitar Festival Sonemus Fest

KONCERTI

Kroz različite forme koncerata (koncerti ansambala, cjelovečernji recitali, koncerti mješovitog karaktera) prezentiraju se svi Odsjeci akademije, te njena bogata umjetnička i koncertna aktivnost. Koncertna sezona